Skip to main content

Seram!!Cemas!!Diganggu Puaka/Jembalang di Jalan Jemaluang!!!!




Assalamualaikum dan selamat malam kepada para pembaca kisah benar seram dan misteri,..pada malam ini penulis akan menceritakan kisah benar seram dan misteri yang terjadi kepada sahabat penulis,.

begini kisahnya,..



Kejadian ni berlaku pada tahun 2013 sewaktu aku mengikuti seorang kawan balik bercuti ke kampungnya di Kluang Johor..


Kami bertolak pada waktu malam dari Kuantan Pahang selepas solat Maghrib..Jam menunjukkan pukul 8 malam kami pun bertolak menaiki keretaku dan aku yang memandu pada malam itu .Pada malam kejadian itu kami melalui jalan menuju ke Pekan Pahang,.kemudian melalui Rompin menuju ke Mersing.Sampai sahaja di Mersing terus sahaja kami masuk ke Jalan Jemaluang untuk menuju ke Kluang Johor..


Pada masa kejadian seram itu,.kami berdua tidak tahu pun berkenaan kisah Jalan Jemaluang yang dikatakan berpuaka. Ramai orang bercerita tentang jalan itu,.pengguna jalan raya tidak akan melalui jalan tersebut selepas pukul 8 malam.Semasa kami melalui jalan tersebut,.keadaan amat sunyi dan sepi seperti tiada kenderaan yang melaluinya walaupun jam menunjukkan masih belum lewat malam. Kebetulan jalan itu merupakan jalan lama yang tiada rumah orang dikiri dan kanan jalan.Apa yang ada hanyalah hutan di tepi kiri kanan.Suasananya memang amat menyeramkan dan menakutkan!!!,..


Semasa kejadian itu, aku sedang  menghisap rokok.Ketika itu jika tidak silap aku, jam menunjukkan baru pukul 10.00 malam.Tiba-tiba sahaja kawan disebelahku yang duduk dibahagian bangku penumpang hadapan beritahu dia ternampak kelibat berwarna putih.Mahkluk itu betul-betul sedang berdiri terawang-awangan di luar tingkap kenderaan disebelahnya. "Issh.. makhluk apa pula yang munculkan diri dekat tepi hutan sebelah kawan aku ni".,?kata aku dalam hati. Aku terus sahaja buang puntung rokok dan terus menutup cermin tingkap kereta.. Yang mengejutkan kami berdua adalah secara tiba-tiba sahaja lampu di dalam kereta aku terbuka dengan sendiri selepas sahaja aku menutup cermin tingkap.Aku cuba tutup suiz lampu secara manual menggunakan jari,tetapi lampu di dalam kenderaan secara tiba-tiba menyala semula,."hissh.. dia main lampu pulak dah.."kata aku kepada kawan aku.Habis meremang bulu roma aku pada waktu itu.Dalam suasana yang menyeramkan itu, mulut aku terus sahaja terkumat kamit membacakan surah-surah dari ayat suci Al-Quran yang aku ingat untuk menghindari dari gangguan mahkluk halus.Habis lencun baju aku kerana berpeluh walaupun kereta aku sudah dibuka alat pendingin hawa,maklumlah aku waktu tu dalam keadaan terkejut dan takut.Tidak lama selepas itu lebih kurang dalam 15 minit kemudian,.lampu di dalam kenderaan aku pun terpadam dengan sendiri nya.


*******************************************


 Sudah ramai orang berkongsi dan bercerita tentang kisah seram yang mereka alami ketika melalui jalan raya Jemaluang itu.Tetapi aku sahaja yang tidak tahu kisah seram tersebut,.Adakah disebabkan kerana  nama jalan raya ini menyebabkan jalanraya itu berhantu,.??.sebab kalau diikut kan diaelek masyarakat tempatan maksud nama Jemaluang itu bermaksud Jembalang!!!!Aku pun tidak pasti akan asal usul sejarah jalan itu ketika ia di bina. Aku hanya melalui sahaja jalan raya itu. Padahal kalau diikutkan banyak  jalan alternatif yang lain lagi,.Jalan Jemaluang ini di kiri kanan hanya ada hutan dan Jalan raya ini kecil sahaja hanya boleh memuatkan 1 kenderaan  sahaja untuk melaluinya.Jikalau ada kereta di hadapan bertentangan,kita perlu berhenti di tepi jalan bagi memudahkan pengguna jalan raya untuk melaluinya. Jalan raya ini kalau nak tembus balik ke jalan utama dalam 7 ke 8km kalau tak silap aku.Tapi langsung tiada kenderaan yang melaluinya ketika itu.Perjalanan kami berdua rasakan terlalu jauh,..Padahal aku sudah tekan minyak dan bawa kereta dengan laju..,


Hendak diceritakan kepada pembaca semua,.kawan aku ni jenis hijab terbuka kiranya ada pancaindera keenam.Sudah beberapa kali terjadi benda pelik bila naik kenderaan bersama beliau.Pernah sekali ketika itu,kami berhenti di trafic light.Ketika itu lampu traffic light berwarna merah,.tapi kawan aku ni suruh teruskan perjalanan kerana dia ternampak ada sesuatu benda hendak menumpang kereta aku pada masa itu.Padahal aku tidak nampak apa-apa kejadian yang pelik pun. Mujurlah jalanraya lengang ketika itu.,jadi akupun apa lagi terus sahaja menekan pedal minyak berlalu dari situ dan melanggar lampu isyarat berwarna merah.

Pernah juga kawan aku ini sakit hingga memuntahkan darah.Aku pun segera membawa dia pergi berubat di rumah seorang pengamal perubatan.Semasa hendak pergi berubat,.apabila sahaja sampai di hadapan rumah pengamal perubatan itu,.kami pun keluar dari kenderaan dan hendak menuju ke rumah perawat tersebut,.Kami perasan macam ada sesuatu memerhatikan kami dari belakang,.bila kami berdua toleh kebelakang dan lihat di kereta,..tiba-tiba kami berdua  nampak ada sesosok tubuh berbadan besar dan berbulu tebal.Wajah nya tidak kelihatan kerana ditutupi dengan bulu sedang duduk mencangkung di atas kereta aku.Lalu mahkluk itu terus hilang dari pandangan kami.Munculnya hanya sekejap sahaja.Apabila di ingatkan kembali peristiwa tersebut membuatkan aku gementar dan kaget.Mujur tiada perkara buruk terjadi kepada kami berdua ketika itu..Sahabat aku pun sudah kembali sihat setelah berubat dengan pengamal perubatan tersebut,..


Akan ada banyak lagi kisah benar seram dan misteri yang akan penulis ceritakan,.kisah ini berdasarkan kisah benar seram dan misteri dari rakan penulis,.


Akhir kata dari penulis,..


"Alam ghaib itu ada,..kita semua tidak bersendirian",......


Azan AFS menulis,....

Comments

  1. Skang ni kurang dah. Jemaluang ada speedmart lagi. Yang seram tu jemaluang-sungai ambat-simpang tenggaroh-mawai. Dekat sini baru betul2 xde orang sgt.

    ReplyDelete
  2. Ini pengalaman seram adik sy sendiri sewaktu dia bertugas di Kuantan dulu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih kerana berkongsi kisah benar seram dan misteri ni ya incas,..👍👍👍

      Delete
  3. Best cerita ni ..kalau ada sape2 yg nk kongsi kisah seram baik kongsikan pada saudara blogger ni...memang terbaik gaya penulisan beliau...best sy bagi 10K bintang2..gua caya sama lu...

    ReplyDelete
  4. mmg semua cerita azan afs ni cerita benar ya,..seramm betul.cerita mcm ni yg aku cari selama ni

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Seram!!kena ganggu ketika live di rumah lama berhantu!!!

     Rahim adalah seorang pemburu paranormal aktiviti.Atas sifat minatnya itu dia secara berseorangan pergi ke sebuah rumah kosong yang tidak berpenghuni di sebuah kampung (rahsia)di Lenggong Perak. Dia mendapat tahu tentang rumah lama itu pun kerana dia terdengar perbualan orang-orang tua ketika dia berada di sebuah kedai makan tepi jalan di Lenggong.Sebenarnya Rahim hanya singgah minum sahaja di kedai itu dan mahu pulang semula ke rumah nya di Baling Kedah.Tetapi setelah mendengar perbualan cerita orang-orang tua di situ menyebabkan dia nekad untuk membuat video entiti di rumah yang diberitahu oleh seorang pakcik yang ditegurnya tadi.Pakcik itu ada mengatakan kepadanya bahawa gangguan di rumah kosong itu amat menyeramkan dan menasihati Rahim supaya berhati-hati ketika membuat video di situ.Rahim hanya tersenyum dan menyuruh pakcik tersebut memberitahu alamat rumah kosong itu.Pakcik itu pun memberikan alamat yang dipintanya.Rahim terus membayar makanan dan minuman yang dipesan olehnya

Kisah menakutkan tentang Ilmu kepala taik

Sekadar gambar hiasan. Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua pembaca kisah benar seram dan misteri. Ada suatu kisah benar dan seram yang akan dikongsikan ceritanya oleh encik Mat bukan nama sebenar kepada saya. Disini saya bukan menceritakan perihal tentang ilmu minyak dagu,tetapi tentang ilmu kepala taik.Kedengaran seperti melucukan bukan,.? tetapi hakikatnya ilmu ini sangat merbahaya kepada wanita.  Kata encik mat kepada saya ilmu ini diketahui olehnya melalui kawannya yang menggunakan ilmu kepala taik itu.Untuk mendapatkan ilmu tersebut si pengamal mestilah tidak akan mandi seumur hidupnya dan yang paling menjijikkan adalah apabila si pengamal ingin pergi buang air besar,si pengamal mestilah mengambil hujung kepala tahi najisnya sendiri dan disapukan ke pada kedua tapak tangan lalu dengan membaca beberapa mantera si pengamal akan menyapukan tangan yang dilumurkan tahinya kearah rambut serta dimukanya. Yang menghairankan encik mat adalah si pengamal tidak berba

Diganggu Langsuir ketika berkursus di salah satu maktab yang berada di dalam daerah Johor

Kisah ini adalah dari salah satu kisah benar seram dan misteri yang berlaku kepada rakanku yang bernama Rohma.Katanya kejadian seram ini begitu menakutkan dan tidak dapat dia lupakan seumur hidupnya,.begini kisah seram beliau., Rohma ketika itu sedang berkursus di maktab (tidak dibenarkan beritahu)yang berada di Johor.Beliau berkursus selama 2 minggu.Kejadian ini baru sahaja berlaku pada tahun 2024 bertarikh 23/02/2024. Begini kisah seram beliau., Ketika berkursus di sana,.ada seorang jurulatih iaitu tenaga pengajar memberi nasihat kepada saya(Rohma)serta pelajar yang lain iaitu ketika berada di dalam dorm asrama,jangan pergi ke bilik mandi berseorangan di tingkat tiga pada waktu lewat malam atau lewat pagi,.Maklumlah kami semua terpaksa menginap di bilik tingkat tiga kerana di tingkat 1 dan 2 telah penuh dengan peserta kursus.Saya terpaksa akur dengan kata-kata jurulatih tersebut.Ada diantara salah seorang diantara kami yang bermulut celupar.Katanya dia nk sangat melihat hantu.Katanya