Skip to main content

Tragis!!!kawasan misteri yang memakan korban manusia!!!

Sekadar gambar hiasan.



Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua pembaca kisah benar seram dan misteri.,disini saya akan menceritakan lagi kisah benar seram yang dialami oleh rakan saya,.biarlah saya namakan dia sebagai Ali sahaja.Kejadian ini berlaku pada tahun 1970an.


Tajuk:Kejadian misteri di suatu tempat yang memakan korban daging manusia

Pada setiap hujung minggu Ali amat suka pergi ke sungai bersama kawan-kawannya.Sambil mandi dia suka memancing.Kejadian seram ini berlaku ketika dia berusia 11 tahun.
Alkisahnya,di kampung Ali ini ada suatu tempat yang misteri dan amat merbahaya dan penduduk kampung tidak akan membenarkan kepada sesiapa sahaja untuk pergi ke tempat berpuaka tersebut kerana disitu dikatakan adalah tempat tinggalnya makhluk-makhluk halus.
Tempat itu dikatakan berada jauh di pedalaman disebalik gunung yang berada di sebuah kampung.Dikhabarkan dikawasan itu mempunyai mata air panas dan terdapat kolam-kolam.Yang paling menyeramkan dikhabarkan bahawa tempat itu dijaga dan dihuni oleh ular raksaksa.Ali menceritakan kejadian yang paling seram dan benar yang pernah dia alami kepada saya.Kisahnya begini, ketika dia bersama kawannya pergi ke kebun untuk mengutip buah durian dengan secara tiba tiba sahaja dia bersama kawannya tersesat dan telah berada di suatu kawasan mata air panas yang dikatakan berpuaka itu.Biarlah saya namakan kawan Ali itu Salleh.Salleh dan Ali ketika itu dilihat kebingungan kerana secara tiba tiba sahaja mereka boleh tersesat dan berada dikawasan yang asing dan pelik.
Setelah dia melihat sendiri kawasan mata air panas tersebut dan melihat kolam-kolam itu,tiba tiba sahaja bulu roma Ali dan Salleh meremang,.ketika itu hanya Allah S.W.T sahaja yang tahu bagaimana takutnya perasaan mereka ketika itu.
Salleh ingin juga merasa bagaimana hangatnya mata air panas itu di salah satu kolam yang besar.Disitu ada 8 kolam kesemuanya dan setiap kolam berbeza-beza saiznya.
Ketika Salleh mencelupkan kaki nya di salah satu kolam air panas itu dengan tiba tiba sahaja dia terdengar suaranya di panggil-panggil dari salah satu kolam air panas tersebut.Badan Salleh ketika ini tiba tiba sahaja terasa lembik,seluruh kekuatannya tiada.Ali cuba menggerakkan badan Salleh ketika itu dan cuba mengangkat kaki Salleh dari masuk lagi ke kolam air panas tersebut.

Tiba tiba sahaja cuaca yang cerah bertukar menjadi mendung.Hujan mula turun dengan lebatnya diselang-seli dengan petir yang amat membingitkan telinga.Ali dan Salleh mula kuyup dan basah kerana ditimpa hujan.Ali memanggil  nama Salleh tetapi Salleh masih tidak dapat bergerak dan dia hanya mampu menggeleng-gelengkan kepalanya sahaja.
Ketika inilah kejadian yang paling seram dan menakutkan terjadi,.
Di sebalik hutan belukar yang gelap di dalam kolam air panas berdekatan dengan Salleh tiba tiba sahaja timbul daun-daun dan gelombang buih yang besar seperti ada sesuatu makhluk yang hendak keluar dari dalam kolam air panas itu.
Ali dengan cemas cuba mengangkat badan Salleh dengan sedaya upayanya.Dengan tidak semena-mena didalam kolam air panas itu muncullah seekor ular yang amat besar.
" Ular itu amat besar dan ia  menakutkan saya "kata Ali  kepada penulis.Nampak jelas riak wajah muka Ali seperti ada sesuatu kesalan di dalam dirinya.
Ketika ular raksaksa itu muncul,Salleh dan Ali berteriak meminta tolong.
"Tolonggggg."!!!!!...,"tolonggggg..."!!!!! kata mereka berdua tetapi tiada sesiapa pun yang berada di situ.
Ular raksaksa itu tiba tiba sahaja membuka mulutnya dengan luas dan ia memperlihatkan giginya yang tajam dan yang paling menakutkan lidahnya bercabang-cabang dan berkepala ular.
Secara tiba tiba sahaja salah satu lidah ular yang berkepala ular itu membelit kaki Salleh dan salah satunya mematuk badan Salleh.Ali ketika ini cuba menarik tangan Salleh dari ditarik oleh ular yang berada didalam kolam air panas itu.
Ketika inilah kejadian yang paling menakutkan dan menyedihkan yang tidak akan dapat Ali lupakan sehingga sekarang berlaku.Ali menceritakan kepada penulis bahawa Salleh telah di tarik masuk ke dalam mulut ular raksaksa itu dan ular itu terus memakan Salleh dengan lahapnya.Ali tidak sempat untuk menyelamatkan Salleh kerana kuatnya cengkaman tarikan lidah ular itu yang membelit kaki Salleh dan terus menarik Salleh masuk kedalam mulut ular raksaksa tersebut.
Ali terus berteriak memanggil nama Salleh tetapi tiada sahutan.Ketika ini ular raksaksa itu cuba menghampiri Ali dengan perlahan-lahan.Lantas Ali cuba lari dari menjadi mangsa Ular raksaksa berkenaan.
Sambil berlari Ali terus membaca surah-surah yang diingatinya dan dia berteriak menangis kerana kawannya Salleh sudah tiada lagi didunia ini kerana telah dimakan oleh ular raksaksa itu.
Ali terus berlari meredah hutan belukar hingga habis bajunya koyak dan kotor terkena duri dan lumpur.
Hingga akhirnya dia pengsan tidak sedarkan diri.

Keesokan harinya Ali dijumpai terbaring tidak sedarkan diri disebalik pokok besar bersebelahan kebun miliknya oleh orang kampung yang kebetulan melalui jalan itu.
Setelah dipulihkan semangatnya oleh ustaz ,barulah Ali menceritakan kisah seram nya kepada ustaz dan penduduk kampung.
Maka gemparlah penduduk di kampung itu mengenai kejadian yang menimpa Salleh yang mati akibat dimakan oleh ular raksaksa tersebut.
Sehingga kini tempat berpuaka tersebut tidak dapat ditemui.Puas juga penduduk kampung mencarinya bersama Ali tetapi tidak menjumpai tempat air panas yang diberitahu oleh Ali melainkan terdapat jejak besar seperti jejak ular yang panjang disebalik pokok yang besar berdekatan dengan kebun Ali.
Pernah juga ada segelintir penduduk kampung yang terjumpa kolam air panas yang diberitahu oleh Ali,mereka terus lari dari tempat itu ketika ternampak sesuatu benda yang besar sedang berkocak di dalam air panas tersebut."Benda itu bersisik,besar dan panjang serta bergerak seperti ular" kata penduduk yang tidak mahu namanya disiarkan oleh penulis.
"Mungkin tempat itu dijaga oleh penunggu ular raksaksa tersebut" katanya mengakhiri temubual bersama penulis.,

Kisah ini adalah kejadian benar yang telah terjadi yang dialami oleh Ali bukan nama sebenar.Nama tempat dan kampung terpaksa saya rahsiakan demi menjaga nama baik kampung dan kawasan tersebut.Biarlah ia menjadi satu misteri..,

"Alam ghaib itu ada....
Kita tidak bersendirian"....

Azan AFS menulis......








Comments

  1. Terima kasih kerana membaca kisah benar seram dan misteri,.teruskan lagi membaca kisah-kisah yang lainnya..,

    ReplyDelete
  2. serammmm cerita ini..dunia ini penuh misteri..

    ReplyDelete
  3. Waduh.. Gawat nih.. Ada ular besar ya di malaysia? Gue jadi kaget mau masuk malaysia.. Kok benar?

    ReplyDelete
  4. Kisah ini adalah pengalaman dari kawan gue ya saudara,.gue hanya menceritakan dan menyampaikan cerita ini kepada para pembaca semua,..jangan risau ya,di Malaysia aman,.Kisah ini sudah lama bangat sih,..

    ReplyDelete
  5. Kok gitu gue jadi aman.. Ya ampun.. Banyak sekali ya kisah kisah misterius di malaysia, gue ingat di indonesia aja yang misterius.. Good job ya moga tambah sukses

    ReplyDelete
  6. Iya.. Di malaysia bnyak sekali kisah horrornya guys.. Bah kan di malaysia ada kisah2 yang benar.. Bnyak sekali kisah begini masuk di kaca tv..

    ReplyDelete
  7. ♥ ♠ ♦ ♣ OPERA QQ ♥ ♠ ♦ ♣
    88OPERA.COM - BandarQ | AduQ | Sakong | Poker | Domino99 | CapsaSusun | Game Online Indonesia - Agen Kartu Online Terbesar dan Terpercaya SeAsia
    📌Pelayanan Cepat dan Ramah dengan Customer Service Profesional 24 jam

    📌Proses Depo & Wd Tercepat
    📌Bonus Rollingan 0,3%
    📌Bonus Referall 15% Berlaku Seumur Hidup
    📌Minimal Deposit|Withdraw Rp 20.000
    📌100% FAIR PLAY


    9 Games Dalam 1 UserID
    Daftar Disini !!!
    🎲 Domino99 🎲
    🎲 BandarQ 🎲
    🎲 Poker 🎲
    🎲 AduQ 🎲
    🎲 Capsa Susun 🎲
    🎲 Bandar Poker 🎲
    🎲 Sakong Online 🎲
    🎲 Bandar 66 🎲
    🎲 Perang Baccarat 🎲
    Fasilitas BANK yang di sediakan :
    - BCA
    - Mandiri
    - BNI
    - BRI
    - Danamon

    Menerima Deposit VIA :
    * Pulsa Telkomsel Tanpa Potongan
    * OVO
    - GOPAY
    * DANA
    * LINKAJA
    Hubungi Kami Langsung di WA : +62 822-5710-6104
    Customer Service Online 24 Jam Setiap Harinya ^_^

    ReplyDelete
  8. Ayo kunjungi permainan seru di padangtoto untuk memenangkan banyak hadiah yang menarik

    ReplyDelete
  9. Situs Agen Kasqq Kembali Hadir Secara Eksklusive dengan Link Website Terbaru dan Terhoki Di Indonesia
    KASQQ
    Poker online


    Menerima deposit via PULSA TELKOMSEL ,KREDIVO,AKULAKU LINK AJA

    , OVO ,GOPAY ,SHOPEE , BUKALAPAKdan SEGALA JENIS BANK DI

    INDONESIA dengan proses Deposit Mudah/ Cepat / Aman Dan 100%

    TANPA POTONGAN

    Dengan Rate Kehokian Tertinggi Hanya Dengan Modal MiNIMAL Bisa

    Menang WD MAKSIMAL TANPA BATAS..!!!

    MAU MENANG BESAR SEPERTI PLAYER YANG LAIN ? YUK DAFTAR

    Sekarang Juga !!

    ReplyDelete
  10. Situs Bandar Domino99 Terpercaya
    Promo dari WWW,QQKAS,ORG DEPOSIT PULSA TANPA POTONGAN !!!!

    Menyediakan 11 jenis Permainan
    --->>>NEW GAME ( BANDAR DOMINO99 ) di PKV GAMES<<----
    KASQQ
    Poker online
    Situs bandarq

    Raih Kehokian dan Kemenangan Besar Di Situs Betting Online Terhoki dI ASIA !!
    Dengan Rate Kehokian Tertinggi Hanya Dengan Modal MiNIMAL Bisa Menang WD MAKSIMAL TANPA BATAS..!!!

    Deposit Pulsa TANPA RATE POTONGAN
    - Minimal Deposit 20.000,-
    - Proses Deposit Cepat , Aman & Terpercaya
    - Bonus Rollingan 0,3%-0,5%
    - Bisa Deposit Pakai Pulsa, Via KREDIVO, AKULAKU , Gopay , LINK AJA , Shopee , BUKALAPAK , dan
    lainya

    MAU MENANG BESAR SEPERTI PLAYER YANG LAIN ???
    YUK DAFTAR Sekarang Juga di WWW,QQKAS,INFO

    WA: +85598791608

    https://wa.me/+85598791608
    LINK RESMI: WWW,QQKAS,ORG | +85598791608

    ReplyDelete
  11. seramnya..masih wujudkah lagi ular tu bang..??

    ReplyDelete
  12. Ayo kunjungi website kami padangtoto untuk mempermudah anda membuat website

    ReplyDelete
  13. Aku takut sekali sama ular..ya ampunnn

    ReplyDelete
  14. Agen Deposit Pulsa Tanpa Potongan Terpercaya DI Indonesia
    WWW,QQKAS,ORG
    Link Register :
    KASQQ
    Situs bandarq
    Situs domino
    Poker online

    Yuk Dicoba, Disini Ada Yang Menarik Loh Guys, Bisa Menghasilkan Duit Jutaan Rupiah

    Setiap Harinya !!!

    - Deposit Pulsa TANPA RATE POTONGAN
    - Minimal Deposit 20.000,-
    - Bonus Rollingan 0,3%-0,5%
    - Bisa Deposit Pakai Pulsa, Via OVO, Gopay , LINK AJA , Shopee , Buka Lapak ,Kredivo

    dan lainya
    - Proses Deposit Cepat , Aman & Terpercaya


    Raih Kehokian dan Kemenangan Besar Di Situs Betting Online Terhoki dI ASIA !!
    Dengan Rate Kemenangan Hingga 90% i Hanya Dengan Modal MiNIMAL Bisa Menang WD

    MAKSIMAL TANPA BATAS..!!!

    MAU MENANG BESAR SEPERTI PLAYER YANG LAIN ???
    YUK DAFTAR Sekarang Juga !!

    ReplyDelete
  15. ---- >>>Kemenangan Anda Adalah Prioritas Utama Kami <<<----

    SUDAH ADA UNTUK PLAYER JUDI ONLINE DI INDONESIA YAITU WWW,QQKAS,NET/INFO

    KASQQ Hadir Untuk Anda Yang Mencari Bandar Taruhan Online Yang Selalu Membayar Kemenangan Anda Dengan DEPOSIT MINIMAL Sampai WD MAKSIMAL dari Ratusan Hingga Puluhan Juta Rupiah Bosku ^^

    Daftarkan Di KASQQ & Raihlah Kemenangan Sebanyak Banyaknya

    Ditunggu WD Besarnya DI situs kami Bosku^^
    Situs Resmi : WWW,QQKAS,NET / INFO
    Kontak Whtaspp KASQQ : +6282213520945
    LINK WA : https://wa.me/6282213520945


    Promo Yang Di sediakan Berupa :

    - Deposit Pulsa Diproses TANPA POTONGAN !!
    - Menerima Segala Transaksi Via Aplikasi
    ( DANA , OVO , LINK AJA , GOJEK , GOPAY ,KREDIVO , AKULAKU, SHOPEE ,
    LAZADA , TOP INDOPAY , BUKA LAPAK , TELKOMSEL , SIMPATI , KIOS PULSA , INDOMARET
    ,ALFAMART ,

    ALFAMIDI dan lainnya
    - Proses Deposit dan WD aman dan Terpercaya

    Buruan Daftar Dan Menangkan Sekarang Juga , Jangan Ketinggalan Hokinya Bosku ^^

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Seram!!kena ganggu ketika live di rumah lama berhantu!!!

     Rahim adalah seorang pemburu paranormal aktiviti.Atas sifat minatnya itu dia secara berseorangan pergi ke sebuah rumah kosong yang tidak berpenghuni di sebuah kampung (rahsia)di Lenggong Perak. Dia mendapat tahu tentang rumah lama itu pun kerana dia terdengar perbualan orang-orang tua ketika dia berada di sebuah kedai makan tepi jalan di Lenggong.Sebenarnya Rahim hanya singgah minum sahaja di kedai itu dan mahu pulang semula ke rumah nya di Baling Kedah.Tetapi setelah mendengar perbualan cerita orang-orang tua di situ menyebabkan dia nekad untuk membuat video entiti di rumah yang diberitahu oleh seorang pakcik yang ditegurnya tadi.Pakcik itu ada mengatakan kepadanya bahawa gangguan di rumah kosong itu amat menyeramkan dan menasihati Rahim supaya berhati-hati ketika membuat video di situ.Rahim hanya tersenyum dan menyuruh pakcik tersebut memberitahu alamat rumah kosong itu.Pakcik itu pun memberikan alamat yang dipintanya.Rahim terus membayar makanan dan minuman yang dipesan olehnya

Kisah menakutkan tentang Ilmu kepala taik

Sekadar gambar hiasan. Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua pembaca kisah benar seram dan misteri. Ada suatu kisah benar dan seram yang akan dikongsikan ceritanya oleh encik Mat bukan nama sebenar kepada saya. Disini saya bukan menceritakan perihal tentang ilmu minyak dagu,tetapi tentang ilmu kepala taik.Kedengaran seperti melucukan bukan,.? tetapi hakikatnya ilmu ini sangat merbahaya kepada wanita.  Kata encik mat kepada saya ilmu ini diketahui olehnya melalui kawannya yang menggunakan ilmu kepala taik itu.Untuk mendapatkan ilmu tersebut si pengamal mestilah tidak akan mandi seumur hidupnya dan yang paling menjijikkan adalah apabila si pengamal ingin pergi buang air besar,si pengamal mestilah mengambil hujung kepala tahi najisnya sendiri dan disapukan ke pada kedua tapak tangan lalu dengan membaca beberapa mantera si pengamal akan menyapukan tangan yang dilumurkan tahinya kearah rambut serta dimukanya. Yang menghairankan encik mat adalah si pengamal tidak berba

Diganggu Langsuir ketika berkursus di salah satu maktab yang berada di dalam daerah Johor

Kisah ini adalah dari salah satu kisah benar seram dan misteri yang berlaku kepada rakanku yang bernama Rohma.Katanya kejadian seram ini begitu menakutkan dan tidak dapat dia lupakan seumur hidupnya,.begini kisah seram beliau., Rohma ketika itu sedang berkursus di maktab (tidak dibenarkan beritahu)yang berada di Johor.Beliau berkursus selama 2 minggu.Kejadian ini baru sahaja berlaku pada tahun 2024 bertarikh 23/02/2024. Begini kisah seram beliau., Ketika berkursus di sana,.ada seorang jurulatih iaitu tenaga pengajar memberi nasihat kepada saya(Rohma)serta pelajar yang lain iaitu ketika berada di dalam dorm asrama,jangan pergi ke bilik mandi berseorangan di tingkat tiga pada waktu lewat malam atau lewat pagi,.Maklumlah kami semua terpaksa menginap di bilik tingkat tiga kerana di tingkat 1 dan 2 telah penuh dengan peserta kursus.Saya terpaksa akur dengan kata-kata jurulatih tersebut.Ada diantara salah seorang diantara kami yang bermulut celupar.Katanya dia nk sangat melihat hantu.Katanya