Skip to main content

Pengalaman menyeramkan di suatu jalan kawasan Kuala Ketil Kedah

Sekadar gambar hiasan.



Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada semua pembaca kisah benar seram dan misteri.,
Saya ada suatu kisah benar dan seram untuk diceritakan kepada semua pembaca..

Tajuk:- keretaku telah diselubungi oleh benda apa.....!!!!???

Saya,Hesri serta Ijat semasa zaman bujang dahulu amat suka pergi menyanyi karaoke di Sungai Petani Kedah.
Hobi kami ini berlarutan  hingga ke lewat tengah malam dan kadang kadang sampai ke pagi.
Masa bujang kami pada hujung minggu banyak dihabiskan dengan aktiviti menonton wayang,shopping dan main game.Saya amat minat akan aktiviti memancing tetapi 
Ijat dan Hesri tidak minat memancing dan tidak mengikuti saya memancing bersama kawan-kawan yang sememangnya kaki pancing.

Kisah seramnya bermula apabila ketika kami bertiga hendak balik ke rumah sewa kami di Kampung Padang Tamat Pengkalan Hulu Perak.Saya yang memandu kenderaan kereta kancil ketika itu.Untuk pengetahuan pembaca semua,.kereta yang ku bawa ketika itu adalah kereta kancil putih(sekarang ni sudah tukar kereta.Kereta Kancilku telah di jual di usecar)
Saya yang memandu,Hesri pula duduk dikerusi sebelahku manakala Ijat duduk dibelakang sekali.Ketika ini Ijat telah lena dibuai oleh mimpi-mimpi indah mungkin bermimpi bertemu dengan gadis pujaannya.Saya dan Hesri selalunya akan berbual-bual mengenai kerja atau hal hal yang disukai.Ketika kenderaan ku melalui jalan menuju ke Kuala Ketil Kedah,secara tiba tiba sahaja kenderaan jenis Toyota Hilux yang berada dihadapan keretaku melencong ke kiri dan ke kanan seakan cuba mengelak dari sesuatu benda.
Dari hadapan cermin keretaku,apa yang kulihat ketika itu kelihatan seperti burung putih yang besar sedang terbang beralun-alun mengikut arah angin.Lama- kelamaan burung putih itu semakin dekat dan setelah ku amati barulah ku tersedar kerana apa yang kulihat sebentar tadi bukanlah burung besar tetapi hanyalah kain putih yang besar dan terbang beralun-alun mengikut arah angin.
Ketika itulah kenderaan Toyota Hilux didepanku melencong ke kiri dan ke kanan cuba mengelak dari terkena kain putih yang besar itu.
Nasibku tidak baik ketika itu,setelah Toyota Hilux itu mengelak,secara tiba tiba sahaja kain putih yang mengerbang itu hinggap ke bahagian bonet keretaku dan secara perlahan-lahan mendepangkan kainnya seperti ada tangan manusia yang memegang kain itu dan terus menyeliputi kereta Kancilku ketika itu.
Saya dan Hesri terkejut dan tergamam lantas serentak mengucap Allahuakbar!!!
Bayangkan ya pembaca semua,kereta Kancil yang ku pandu waktu itu telah bergelap akibat ditutupi oleh kain putih yang besar dan seperti ada tangan manusia yang memegang dan mendepangkan kain hingga ke belakang keretaku ketika itu.
Masihku ingat ketika itu saya memandu lebih kurang dalam 80 kilometer per jam sahaja.
Hesri ketika itu ketakutan kerana keadaan telah gelap didalam keretaku kerana telah dilitupi oleh kain,lantas saya dengan terketar-ketar  terus mengalunkan seruan azan.,
Serentak dengan itu kain putih yang meliputi dan mencengkam kenderaan ku telah mulai terlepas secara perlahan-lahan dan ia terus melungsur lalu di  hutan-hutan antara di celah-celah pohon getah.
Saya dan Hesri mengucap panjang dan menarik nafas lega kerana kereta yang ku pandu tidak terbabas di tepi jalan.
Saya lantas mengejutkan Ijat yang sedang lena tidur dibelakang."Woi Ijatttttt!! Bangunlah!! kau tau tak kita nyaris eksiden tadi sebab ada kain putih tutup kereta aku,.selamat aku sempat mengalunkan azan!!!"kalau tidak tak tahulah apa akan jadi pada kita bertiga."kataku dengan fasih kepada Ijat yang sedang tekun mendengar ceritaku.Hesri mengiyakan sahaja bebelan ku dari tadi hinggalah sampai ke rumah sewaku di kampung Padang Tamat Pengkalan Hulu Perak.
Selepas kejadian itu,saya ada bertanyakan pendapat perihal kain putih tersebut kepada seorang pakcik di kampung dan kata pakcik tersebut "Benda itu bukan kain tetapi sebenarnya adalah hantu Langsuirrrr"!!!!
Terkejut aku mendengar jawapan dari pakcik tersebut.


Sekian sahaja kisah benar seram dan misteri dari saya.,Nantikan pula kisah kisah yang lainnya.,

"Alam ghaib itu ada...
Kita tidak bersendirian"....

AZAN AFS menulis....

Comments

  1. serammm bawa kancil...lagi2 tingkap dpn dekat jo..scary story.

    ReplyDelete
  2. Every story is detail...thank you, i am from brazil jamaica, study in malaysia.

    ReplyDelete
  3. Tq,.for reading my truely horror stories

    ReplyDelete
  4. Asikkkk story nyaa bikin jantungan!!!

    ReplyDelete
  5. Terima kasih ya kerana sudi komentar,.gue malah jadi asikk bangat untuk menulis lagi kisah-kisah benar horror nya.,terima kasih ya saudara,..

    ReplyDelete
  6. Kamu udah punya pacar belum.. Gue lagi bujangan asal dari Bali.. Nama gue indah lestari, salam kenal

    ReplyDelete
  7. Indah lestari.. Salam kenal ya.. Aku dari negeri sembilan malaysia..

    ReplyDelete
  8. Indah lestari ya,.salam kenal...silalah follower blogger saya

    ReplyDelete
  9. AGEN POKER ONLINE INDONESIA AMAN DAN TERPERCAYA
    DENGAN RATING KEMENANGAN DAN KESEMPATAN UNTUK MENDAPATKAN JACKPOT YANG TINGGI.
    RATUSAN RIBU ORANG TELAH BERMAIN DI WEBSITE INI, BERANIKAH ANDA MENGALAHKANNYA?
    DENGAN MINIMAL DEPOSIT 10.000 KALIAN SUDAH MEMAINKAN 7 PERMAINAN DALAM 1 AKUN YAITU
    ⏩TEXAS POKER
    ⏩DOMINO
    ⏩CEME
    ⏩CEME KELILING
    ⏩CAPSA SUSUN
    ⏩OMAHA
    ⏩SUPER 10
    ZEUSONLINE99 POKER JUGA MEMPUNYAI BANYAK PROMO BESAR SAAT INI:
    💲BONUS DEPOSIT PERDANA
    💲BONUS TURNOVER 0.3%
    💲BONUS REFERRAL 10% SEUMUR HIDUP
    💲BONUS JACKPOT TOTAL PULUHAN JUTA RUPIAH
    KAMI JUGA AKAN MEMUDAHKAN ANDA UNTUK PEMBUATAN ID DENGAN REGISTRASI SECARA GRATIS MASIH ADA KELEBIHA LAINNYA :
    ✅MINILAM DP & WD SEBESAR HANYA Rp 10.000
    ✅NO SYSTEM ROBOT!!! 💯% PLAYER VS PLAYER
    ✅BISA DI AKSES VIA Android/IPhone/IPad
    ✅PROSES DP & WD YANG SANGAT CEPAT
    ✅PELAYANAN DENGAN CS PROFESIONAL & RAMAH 24 JAM

    LINK : https://zeusonline99.best

    WA : +85592108308

    ReplyDelete
  10. ♥ ♠ ♦ ♣ OPERA QQ ♥ ♠ ♦ ♣
    88OPERA.COM - BandarQ | AduQ | Sakong | Poker | Domino99 | CapsaSusun | Game Online Indonesia - Agen Kartu Online Terbesar dan Terpercaya SeAsia
    ��Pelayanan Cepat dan Ramah dengan Customer Service Profesional 24 jam

    ��Proses Depo & Wd Tercepat
    ��Bonus Rollingan 0,3%
    ��Bonus Referall 15% Berlaku Seumur Hidup
    ��Minimal Deposit|Withdraw Rp 20.000
    ��100% FAIR PLAY


    9 Games Dalam 1 UserID
    Daftar Disini !!!
    �� Domino99 ��
    �� BandarQ ��
    �� Poker ��
    �� AduQ ��
    �� Capsa Susun ��
    �� Bandar Poker ��
    �� Sakong Online ��
    �� Bandar 66 ��
    �� Perang Baccarat ��
    Fasilitas BANK yang di sediakan :
    - BCA
    - Mandiri
    - BNI
    - BRI
    - Danamon

    Menerima Deposit VIA :
    * Pulsa Telkomsel Tanpa Potongan
    * OVO
    - GOPAY
    * DANA
    * LINKAJA
    Hubungi Kami Langsung di WA : +62 822-5710-6104
    Customer Service Online 24 Jam Setiap Harinya ^_^

    ReplyDelete
  11. kisah mcm ni lah yg saya carik2 selama ni..ni baru horror

    ReplyDelete
  12. This is masterpiece horror...bikin seremmmm

    ReplyDelete
  13. Waduh..kok gitu gue punya ada cerita juga deh..cerita gue biasa2 gitu tapi serem juga..gue pernah terlihat pocong dalam kereta yang gue pandu..gue ketakutan masa itu..merinding..nahhh..itu sahaja ceritanya..tidak seserem bapak punya cerita ya..asikk banget membacanya.semuga bapak sukses ya,Salam dari Jakarta Indonesia

    ReplyDelete
  14. Seram ni..dia punya seram..supppp!!! Sampai naik ke atas!!!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Seram!!kena ganggu ketika live di rumah lama berhantu!!!

     Rahim adalah seorang pemburu paranormal aktiviti.Atas sifat minatnya itu dia secara berseorangan pergi ke sebuah rumah kosong yang tidak berpenghuni di sebuah kampung (rahsia)di Lenggong Perak. Dia mendapat tahu tentang rumah lama itu pun kerana dia terdengar perbualan orang-orang tua ketika dia berada di sebuah kedai makan tepi jalan di Lenggong.Sebenarnya Rahim hanya singgah minum sahaja di kedai itu dan mahu pulang semula ke rumah nya di Baling Kedah.Tetapi setelah mendengar perbualan cerita orang-orang tua di situ menyebabkan dia nekad untuk membuat video entiti di rumah yang diberitahu oleh seorang pakcik yang ditegurnya tadi.Pakcik itu ada mengatakan kepadanya bahawa gangguan di rumah kosong itu amat menyeramkan dan menasihati Rahim supaya berhati-hati ketika membuat video di situ.Rahim hanya tersenyum dan menyuruh pakcik tersebut memberitahu alamat rumah kosong itu.Pakcik itu pun memberikan alamat yang dipintanya.Rahim terus membayar makanan dan minuman yang dipesan olehnya

Kisah menakutkan tentang Ilmu kepala taik

Sekadar gambar hiasan. Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua pembaca kisah benar seram dan misteri. Ada suatu kisah benar dan seram yang akan dikongsikan ceritanya oleh encik Mat bukan nama sebenar kepada saya. Disini saya bukan menceritakan perihal tentang ilmu minyak dagu,tetapi tentang ilmu kepala taik.Kedengaran seperti melucukan bukan,.? tetapi hakikatnya ilmu ini sangat merbahaya kepada wanita.  Kata encik mat kepada saya ilmu ini diketahui olehnya melalui kawannya yang menggunakan ilmu kepala taik itu.Untuk mendapatkan ilmu tersebut si pengamal mestilah tidak akan mandi seumur hidupnya dan yang paling menjijikkan adalah apabila si pengamal ingin pergi buang air besar,si pengamal mestilah mengambil hujung kepala tahi najisnya sendiri dan disapukan ke pada kedua tapak tangan lalu dengan membaca beberapa mantera si pengamal akan menyapukan tangan yang dilumurkan tahinya kearah rambut serta dimukanya. Yang menghairankan encik mat adalah si pengamal tidak berba

Diganggu Langsuir ketika berkursus di salah satu maktab yang berada di dalam daerah Johor

Kisah ini adalah dari salah satu kisah benar seram dan misteri yang berlaku kepada rakanku yang bernama Rohma.Katanya kejadian seram ini begitu menakutkan dan tidak dapat dia lupakan seumur hidupnya,.begini kisah seram beliau., Rohma ketika itu sedang berkursus di maktab (tidak dibenarkan beritahu)yang berada di Johor.Beliau berkursus selama 2 minggu.Kejadian ini baru sahaja berlaku pada tahun 2024 bertarikh 23/02/2024. Begini kisah seram beliau., Ketika berkursus di sana,.ada seorang jurulatih iaitu tenaga pengajar memberi nasihat kepada saya(Rohma)serta pelajar yang lain iaitu ketika berada di dalam dorm asrama,jangan pergi ke bilik mandi berseorangan di tingkat tiga pada waktu lewat malam atau lewat pagi,.Maklumlah kami semua terpaksa menginap di bilik tingkat tiga kerana di tingkat 1 dan 2 telah penuh dengan peserta kursus.Saya terpaksa akur dengan kata-kata jurulatih tersebut.Ada diantara salah seorang diantara kami yang bermulut celupar.Katanya dia nk sangat melihat hantu.Katanya