Skip to main content

Kejadian menyeramkan di Sekolah Asrama Baling Kedah


 Assalamualaikum dan selamat malam kepada semua pembaca kisah benar seram dan misteri,.pada malam ini sahabat saya ada menceritakan kisah seram yang terjadi kepada anak nya yang bersekolah disebuah sekolah asrama( tidak dibenarkan disiarkan nama sekolah) di Baling Kedah.


Kata beliau,."Kejadian seram ini berlaku ketika anak dia masih bersekolah dan tinggal di asrama di sebuah sekolah di Baling Kedah(nama sekolah dirahsiakan).Anak saya yang sulung ni lebih mesra dengan panggilan Kaklong.Dia pernah menceritakan kepada saya bahawa dia bersama kawan sekolahnya pernah mengalami peristiwa yang paling menyeramkan semasa di asrama di sekolahnya,..

Begini kisah seram anak beliau..,


Pada suatu malam,. sewaktu saya(kaklong) tengah study dengan seorang kawan yang dikenali dengan nama Alin.(bukan nama sebenar) kami telah diganggu dengan suatu kejadian yang sangat menyeramkan.Semasa itu,kami tengah study di katil masing-masing.Jam sudah menunjukkan tepat pukul 02.00 pagi.Kami belajar sampai lewat malam kerana hari esok sekolah cuti.Kebetulan masa itu adalah hari hujung minggu dan kami tidak balik ke kampung,jadi kami mengisi ruang waktu untuk belajar. Pada malam kejadian,.kesemua pelajar yang lain telah pun tidur,.cuma kami berdua sahaja yang masih bersengkang mata kerana belajar bersama.Tiba-tiba sahaja saya ternampak kesan tompokan darah yang masih basah dikeliling katil kami berdua. Kami berdua merasa amat hairan..Mana datangnya darah ni..darah siapa?? Sebab sebelum ni,memang tak ada darah pun di situ..tiba-tiba sahaja seluruh badan saya merasa meremang sebab memang darah tu nampak baru..pelik..


Lebih memeranjatkan lagi,.. tiba-tiba saya ternampak kelibat sosok tubuh berwarna putih melalui luar tingkap asrama..kebetulan tingkap tersebut ada sebahagian yang tidak bertutup dengan langsir..memang nampak dengan jelas lah..saya terus beritahu kepada Alin.."hang nampak tak apa yang aku nampak?"..Alin bertanya sambil terpinga-pinga.."Mana"?

Kemudian secara tiba-tiba sahaja,.Alin menunjukkan ke arah bawah katil tempat saya tidur,sambil jarinya terketar-ketar menunjuk di bawah katil.Reaksi wajahnya amat mencemaskan,seperti ternampak sesuatu yang menyeramkan.Lantas saya pun menjadi begitu cemas dan berasa begitu ketakutan.Saya terus berlari menuju ke arah katil Alin..lantas kami berdua terus menarik selimut sambil badan kami menggigil-gigil  ketakutan.Mulut kami masing-masing membaca surah dari ayat suci Al-Quran yang kami ingati.Dalam keadaan terketar-ketar itu Alin berbisik kepada saya sambil memberitahu ada "Benda" dekat bawah katil saya.Seriau saya mendengarnya,.Kami berdua terus menutup muka kami dengan selimut sambil berdoa semoga makhluk yang menggangu kami cepat pergi dari situ. Kami pun tak perasan masa bila kami terlelap.Sedar-sedar sahaja terdengar azan subuh di masjid yang berdekatan.


Semasa bangun dari tidur Alin beritahu saya benda yang dia nampak malam tadi adalah sesosok tubuh berbaju putih..berambut panjang..bermata merah,. betul-betul memandang tepat kearahnya sambil meniarap di bawah katil saya..ishhh menyeramkan jika diingatkan kembali peristiwa itu.


Kejadian menyeramkan ini dipercayai berlaku selepas pihak sekolah menebang sebatang pokok jambu yang betul-betul berada  bersebelahan dinding dibahagian belakang asrama.Tidak pasti samaada itu kebetulan atau pun tidak.Mungkin tempat tinggal makhluk itu telah ditebang sebab itu makhluk tersebut mengganggu kami berdua yang tidak tidur ketika itu.


Selepas kejadian itu..Kak long memberitahu saya beberapa kali dia mengigau dan berjalan sambil tidur diwaktu malam dan cuba membuka pintu untuk keluar asrama. Mujurlah ada kawan dia yang perasan dan terus menarik badan kak long masuk semula ke tempat tidur..Saya pun pernah cuba berikhtiar memberikan air penawar yang telah saya bacakan sendiri dengan ayat-ayat rukyah demi untuk menghindari diri anak saya dari gangguan makhluk halus tersebut.Alhamdulillah selepas daripada kejadian itu, gangguan-gangguan tersebut semakin berkurangan..begitulah cerita kisah benar dan seram anak saya( kaklong ) kepada saya,..

Akan ada banyak lagi kisah-kisah benar seram dan misteri,.nantikan kisah-kisah yang lain pula,..terima kasih kerana sudi membaca,..

Akhir kata dari saya,...

"Alam ghaib itu ada,..kita semua tidak bersendirian,..."


Azan AFS menulis,...

Comments

  1. Waduhhh...kok merinding gue rasa..seremm banget sih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih ya kerana sudi membaca dan berkomentar,..nantikan lagi kisah-kisah benar seram dan misteri ya,.Malaysia dan Indonesia itu serumpun,..πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺ

      Delete
  2. Kerennn banget ceritanya..seruuu

    ReplyDelete
  3. Cerita ni best!! Perbanyakkan lagi cerita2 seram camni bossku

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih kerana membaca kisah benar seram dan misteri,..baca juga kisah-kisah benar seram yang lain ya,.πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺ

      Delete
    2. Best do seramπŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Seram!!kena ganggu ketika live di rumah lama berhantu!!!

     Rahim adalah seorang pemburu paranormal aktiviti.Atas sifat minatnya itu dia secara berseorangan pergi ke sebuah rumah kosong yang tidak berpenghuni di sebuah kampung (rahsia)di Lenggong Perak. Dia mendapat tahu tentang rumah lama itu pun kerana dia terdengar perbualan orang-orang tua ketika dia berada di sebuah kedai makan tepi jalan di Lenggong.Sebenarnya Rahim hanya singgah minum sahaja di kedai itu dan mahu pulang semula ke rumah nya di Baling Kedah.Tetapi setelah mendengar perbualan cerita orang-orang tua di situ menyebabkan dia nekad untuk membuat video entiti di rumah yang diberitahu oleh seorang pakcik yang ditegurnya tadi.Pakcik itu ada mengatakan kepadanya bahawa gangguan di rumah kosong itu amat menyeramkan dan menasihati Rahim supaya berhati-hati ketika membuat video di situ.Rahim hanya tersenyum dan menyuruh pakcik tersebut memberitahu alamat rumah kosong itu.Pakcik itu pun memberikan alamat yang dipintanya.Rahim terus membayar makanan dan minuman yang dipesan olehnya

Kisah menakutkan tentang Ilmu kepala taik

Sekadar gambar hiasan. Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua pembaca kisah benar seram dan misteri. Ada suatu kisah benar dan seram yang akan dikongsikan ceritanya oleh encik Mat bukan nama sebenar kepada saya. Disini saya bukan menceritakan perihal tentang ilmu minyak dagu,tetapi tentang ilmu kepala taik.Kedengaran seperti melucukan bukan,.? tetapi hakikatnya ilmu ini sangat merbahaya kepada wanita.  Kata encik mat kepada saya ilmu ini diketahui olehnya melalui kawannya yang menggunakan ilmu kepala taik itu.Untuk mendapatkan ilmu tersebut si pengamal mestilah tidak akan mandi seumur hidupnya dan yang paling menjijikkan adalah apabila si pengamal ingin pergi buang air besar,si pengamal mestilah mengambil hujung kepala tahi najisnya sendiri dan disapukan ke pada kedua tapak tangan lalu dengan membaca beberapa mantera si pengamal akan menyapukan tangan yang dilumurkan tahinya kearah rambut serta dimukanya. Yang menghairankan encik mat adalah si pengamal tidak berba

Diganggu Langsuir ketika berkursus di salah satu maktab yang berada di dalam daerah Johor

Kisah ini adalah dari salah satu kisah benar seram dan misteri yang berlaku kepada rakanku yang bernama Rohma.Katanya kejadian seram ini begitu menakutkan dan tidak dapat dia lupakan seumur hidupnya,.begini kisah seram beliau., Rohma ketika itu sedang berkursus di maktab (tidak dibenarkan beritahu)yang berada di Johor.Beliau berkursus selama 2 minggu.Kejadian ini baru sahaja berlaku pada tahun 2024 bertarikh 23/02/2024. Begini kisah seram beliau., Ketika berkursus di sana,.ada seorang jurulatih iaitu tenaga pengajar memberi nasihat kepada saya(Rohma)serta pelajar yang lain iaitu ketika berada di dalam dorm asrama,jangan pergi ke bilik mandi berseorangan di tingkat tiga pada waktu lewat malam atau lewat pagi,.Maklumlah kami semua terpaksa menginap di bilik tingkat tiga kerana di tingkat 1 dan 2 telah penuh dengan peserta kursus.Saya terpaksa akur dengan kata-kata jurulatih tersebut.Ada diantara salah seorang diantara kami yang bermulut celupar.Katanya dia nk sangat melihat hantu.Katanya