Skip to main content

Kisah seram di rumah sewa di suatu taman daerah Pengkalan Hulu Perak

Sekadar gambar hiasan.

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua pembaca kisah benar seram dan misteri,.
Ada suatu kisah seram yang rakanku ingin kongsi kan bersama para pembaca semua,..
Biarlah saya namakan rakan saya Hafizil bukan nama sebenar.
Kejadian ini berlaku di suatu taman yang dirahsiakan namanya  di Pengkalan Hulu Perak,.

Kisah ini berlaku pada tahun 2018.Hafizil bersama isterinya baru sahaja berpindah di sebuah rumah sewa  kerana telah bertukar tempat kerja.

Kejadian ini berlaku ketika isterinya balik ke kampung dan Hafizil tinggal bersendirian di rumahnya.
"Pada suatu malam ketika saya balik kerumah saya ada merasakan sesuatu makhluk yang memerhatikan saya di dalam rumah sewa yang saya duduki sekarang ini"kata Hafizil kepada saya membuat kan bulu tengkuk saya meremang seketika.
Tambahnya lagi,."dirumah sewa yang aku duduki sekarang aku selalu merasakan segala tingkah laku aku di perhatikan dan yang paling menakutkan ketika waktu malam ada sesuatu benda selalu menghempas pintu bilik aku membuat kan aku rasa letih kerana ketakutan dan hendak marah akibat selalu diganggu oleh sesuatu".

Kejadian yang paling tidak dapat Hafizil lupakan adalah ketika dia hendak solat di ruang tamu rumahnya.Kejadian ini terjadi pada waktu petang.Hafizil ketika itu hendak solat asar.
Ketika Hafizil tengah solat,dia merasakan ada sesuatu dibelakangnya yang meniru setiap tingkah lakunya membuatkan Hafizil tidak khusyuk solatnya.
Setelah sahaja selesai solat,Hafizil bangun dan menoleh kebelakang.
Apa yang mengejutkan Hafizil adalah dia melihat tikar getah rumahnya dengan secara tiba tiba sahaja bergelembung dan naik keatas semacam ada sesuatu benda yang menolak nya naik.Setelah beberapa saat gelombang dari tikar getah yang naik itu mulai turun perlahan-lahan dan menjadi normal seperti biasa.
Hafizil merasa pelik dan tidak keruan melihat situasi yang tidak pernah dia lihat seumur hidupnya itu.
Kata Hafizil,."aku dah terbiasa dengan keadaan rumah sewa yang aku duduki sekarang ni",..katanya mengakhiri perbualan.

Sekian sahaja kisah Hafizil bukan nama sebenar kepada saya,.katanya dia hendak berkongsi kisah benar dan seram kepada semua para pembaca kisah benar seram dan misteri,..

"Alam ghaib itu ada",...
"Kita tidak bersendirian"....

Azan AFS menulis,......

Comments

  1. Whattttt... Its a scary story!!!damn its so scary!!
    Dangeroues!!

    ReplyDelete
  2. Yuk kunjungi permainan terbaik padangtoto untuk memenangkan banyak hadiah yang menarik

    ReplyDelete
  3. seramnyaaa..kt taman mana ni...???

    ReplyDelete
  4. Alam ghaib itu ada.. please stay at home order the delicious food and reading this blogger..so much scary

    ReplyDelete
  5. This was a good scary stories ever told

    ReplyDelete
  6. wah,.femes dah pengkalan hulu perak

    ReplyDelete
  7. Pengkalan Hulu perak ke,.??kat mana tu??

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Seram!!kena ganggu ketika live di rumah lama berhantu!!!

     Rahim adalah seorang pemburu paranormal aktiviti.Atas sifat minatnya itu dia secara berseorangan pergi ke sebuah rumah kosong yang tidak berpenghuni di sebuah kampung (rahsia)di Lenggong Perak. Dia mendapat tahu tentang rumah lama itu pun kerana dia terdengar perbualan orang-orang tua ketika dia berada di sebuah kedai makan tepi jalan di Lenggong.Sebenarnya Rahim hanya singgah minum sahaja di kedai itu dan mahu pulang semula ke rumah nya di Baling Kedah.Tetapi setelah mendengar perbualan cerita orang-orang tua di situ menyebabkan dia nekad untuk membuat video entiti di rumah yang diberitahu oleh seorang pakcik yang ditegurnya tadi.Pakcik itu ada mengatakan kepadanya bahawa gangguan di rumah kosong itu amat menyeramkan dan menasihati Rahim supaya berhati-hati ketika membuat video di situ.Rahim hanya tersenyum dan menyuruh pakcik tersebut memberitahu alamat rumah kosong itu.Pakcik itu pun memberikan alamat yang dipintanya.Rahim terus membayar makanan dan minuman yang dipesan olehnya

Kisah menakutkan tentang Ilmu kepala taik

Sekadar gambar hiasan. Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua pembaca kisah benar seram dan misteri. Ada suatu kisah benar dan seram yang akan dikongsikan ceritanya oleh encik Mat bukan nama sebenar kepada saya. Disini saya bukan menceritakan perihal tentang ilmu minyak dagu,tetapi tentang ilmu kepala taik.Kedengaran seperti melucukan bukan,.? tetapi hakikatnya ilmu ini sangat merbahaya kepada wanita.  Kata encik mat kepada saya ilmu ini diketahui olehnya melalui kawannya yang menggunakan ilmu kepala taik itu.Untuk mendapatkan ilmu tersebut si pengamal mestilah tidak akan mandi seumur hidupnya dan yang paling menjijikkan adalah apabila si pengamal ingin pergi buang air besar,si pengamal mestilah mengambil hujung kepala tahi najisnya sendiri dan disapukan ke pada kedua tapak tangan lalu dengan membaca beberapa mantera si pengamal akan menyapukan tangan yang dilumurkan tahinya kearah rambut serta dimukanya. Yang menghairankan encik mat adalah si pengamal tidak berba

Diganggu Langsuir ketika berkursus di salah satu maktab yang berada di dalam daerah Johor

Kisah ini adalah dari salah satu kisah benar seram dan misteri yang berlaku kepada rakanku yang bernama Rohma.Katanya kejadian seram ini begitu menakutkan dan tidak dapat dia lupakan seumur hidupnya,.begini kisah seram beliau., Rohma ketika itu sedang berkursus di maktab (tidak dibenarkan beritahu)yang berada di Johor.Beliau berkursus selama 2 minggu.Kejadian ini baru sahaja berlaku pada tahun 2024 bertarikh 23/02/2024. Begini kisah seram beliau., Ketika berkursus di sana,.ada seorang jurulatih iaitu tenaga pengajar memberi nasihat kepada saya(Rohma)serta pelajar yang lain iaitu ketika berada di dalam dorm asrama,jangan pergi ke bilik mandi berseorangan di tingkat tiga pada waktu lewat malam atau lewat pagi,.Maklumlah kami semua terpaksa menginap di bilik tingkat tiga kerana di tingkat 1 dan 2 telah penuh dengan peserta kursus.Saya terpaksa akur dengan kata-kata jurulatih tersebut.Ada diantara salah seorang diantara kami yang bermulut celupar.Katanya dia nk sangat melihat hantu.Katanya