Skip to main content

Kejadian menyeramkan yang tidak dapat dilupakan berdekatan dengan Highland tower,..

Sekadar gambar hiasan.


Assalamualaikum dan selamat malam kepada para pembaca kisah benar,seram dan misteri,.
Disini saya ada suatu kisah seram yang dialami oleh rakan saya Syafik bukan nama sebenar.

Tajuk: Kejadian menakutkan yang tidak dapat  dilupakan berdekatan dengan Highland tower.,

Kisah benar dan seram  Syafik bermula begini.....

Kisah ini berlaku ketika aku di tingkatan 2 yakni pada tahun 1999.Aku tinggal bersama keluargaku di perumahan polis 15 tingkat di ibukota Kuala Lumpur berdekatan di kawasan Ampang,Ulu Kelang,AU3.Dari rumahku tingkat 5 kelihatan panorama bukit-bukau yang menjadi tempat orang beriadah.Suasana terasa indah dan nyaman bila pagi.Seperti tiada apa-apa yang berlaku tapi jangan disangka tiada misteri.Pengalaman ngeri yang aku alami ini akan ku ceritakan.Dari rumahku juga boleh dilihat jauh kawasan bukit Antarabangsa,tempat tragedi runtuhan kondominium Highland Tower yang tragik.

Kisahnya begini,aku bersama dua adik lelaki aku tidur dalam satu bilik mempunyai beranda dan pintu ceiling door.Rumah aku ada 2 beranda,satu di bilik menghadap ke bukit dan satu lagi di ruang tamu yang menghadap ke sisi bangunan lain.Beranda di bilik berkongsi beranda dengan rumah satu lagi tapi dipisahkan oleh dinding.Rumah sebelah aku ini suka bela kucing.Aku pula membela hamster.Biasa kalau nak tidur,aku tutup pintu ceiling door,takut-takut kucing masuk ngap hamster aku.

Pada suatu malam,macam biasa.Aku tutup ceiling door dan langsir kerana angin meniup kuat di kawasan bukit.Pokok bergoyang-goyang malam itu seolah-olah melambai.Terasa macam hari hendak hujan.Suasana seperti kilat kelihatan dari jauh.

Kebiasaan aku tidur berdekatan dengan hujung katil mengadap ceiling door.Kami berkongsi katil 3 orang.Katil kami besar saiz queen.

Bunyi angin kuat menderu di celah-celah ceiling door kadang-kadang seperti menyeramkan.Seolah-olah macam orang bersiul,kadang-kadang seperti orang menjerit atau tiupan bunyi bermacam-macam seperti sruhhhhhh...sruhhhhhh."Ahhh..bunyi angin je tu"kata hati aku.Aku sudah lali dengan bunyi-bunyi pelik tiupan angin itu.

Aku menutup lampu dan hendak tidur.Adik-adik aku sudah "belayar" awal kerana suasana sejuk.Hamster aku pun senyap malam itu,tidur agaknya.Kebiasaan hamster aktif malam-malam.Aku pun baring.Setelah ingin lelap,aku terdengar bunyi "Streetttttttttttttt...stretttttttttttttttttt" di kaca ceiling door aku baring."Eh,mungkin kucing sebelah kot".Bunyi itu makin lama naik ke atas,"Streeeetttttt....stretttttttttt"."Eh,kucing ini....cakar sampai ke atas pulak"kata hati aku lagi.Kemudian aku berfikir,masakan kucing boleh naik cakar dari bawah sampai ke atas secara logik.Ceiling door aku tiada grill untuk kucing panjat dan terlalu tinggi bagi kucing.Lama kelamaan aku rasa seram,kerana fikir apakah itu.Aku tidak rasa ini kucing......

BUNYI itu berulang lagi.Aku menarik selimut dan berselubung sambil ketakutan.Cakaran itu dari atas ke bawah....Allahuakbar!!!Apakah ini???Setelah lama aku ketakutan,bunyi itu hilang.Aku tidak berani menyingkap langsir untuk tengok apakah itu.

Lama kelamaan aku terlelap.Dalam mimpi aku berada dalam bilik,tapi kali ini aku di beranda.Aku melihat satu pokok besar di kawasan bukit itu.Sesuatu makhluk putih bertenggek di puncak atas sekali pokok itu sedang melihat aku.Allahuakbar!!!aku seolah-olah kaku.Benda itu terbang perlahan ke arah aku.Aku menjerit dalam hati.Ku cuba baca surah-surah yang aku hafal tapi aku pengsan.Tiba-tiba aku tersedar keesokan paginya.Masih berada di katil.

Aku bersyukur kerana tiada kejadian yang buruk menimpaku.Kemudian aku menyiasat di kaca ceiling door,apa yang menyeramkan,ada kesan sedikit cakaran...Aku melihat pokok yang aku mimpi.Tetap masih ada.Sejak itu aku tidak berani lagi toleh ke arah pokok itu.Apakah peristiwa semalam itu realiti atau misteri atau mimpi?

"Alam ghaib itu ada"....
Kita tidak bersendirian"....

Azan AFS menulis.....

Comments

  1. Apa kata admin pegi ke tempat2 yg angker, pastu tido semalaman? Baru feel nk bercerita kisah2 yg fresh.. Kalau buleh tngkap gambar hantu tu gerenti best blogger admin

    ReplyDelete
  2. Cadangan yang bagus,..nnt saya akan usahakan,.sekarang ni saya hanya menceritakan pengalaman kisah benar seram yg terjadi kepada sesiapa pun yg ingin berkongsi pengalaman seram.Saya akan menemuramah dan mengarang kisah kisah benar seram yang diceritakan kepada saya.

    ReplyDelete
  3. Seram sampai menggigil satu badan.. Perghhh

    ReplyDelete
  4. Min. Mana min dapat cerita ni? Sy nk contact dgn empunya cerita ni blh tak?

    ReplyDelete
  5. sy suka sngt search cerita/peristiwa mengenai tragedi highland towers nie..

    ReplyDelete
  6. kisah highland tower ni mmg seram..tmpt berpenunggu

    ReplyDelete
  7. Biarlah kisah ini menjadi satu misteri..angker

    ReplyDelete
  8. Min, boleh x min bagi gambar hantu real lagi best bila baca blog min ni terus rasa takut gile..sekadar cadangan

    ReplyDelete
  9. Gambar hantu real? Ko ni biaq betui..

    ReplyDelete
  10. Semua cerita tuan ini sepatutnya di angkat ke layar perak..kalau ada pengarah ke..penerbit ke ..dan kepada sesiapa ke..bantulah blogger tuan ini mencapai ke puncak yg tertinggi..boleh jadi drama tv pun ok

    ReplyDelete
  11. Sekadar cadangan..apa yg di cadangkan biarlah misteri..semisteri semua cerita admin

    ReplyDelete
  12. iya..saya pun mau blog mas azan afs ni dijadikan pilem atau di televisyen aja kok..biar puas liatin nya

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Seram!!kena ganggu ketika live di rumah lama berhantu!!!

     Rahim adalah seorang pemburu paranormal aktiviti.Atas sifat minatnya itu dia secara berseorangan pergi ke sebuah rumah kosong yang tidak berpenghuni di sebuah kampung (rahsia)di Lenggong Perak. Dia mendapat tahu tentang rumah lama itu pun kerana dia terdengar perbualan orang-orang tua ketika dia berada di sebuah kedai makan tepi jalan di Lenggong.Sebenarnya Rahim hanya singgah minum sahaja di kedai itu dan mahu pulang semula ke rumah nya di Baling Kedah.Tetapi setelah mendengar perbualan cerita orang-orang tua di situ menyebabkan dia nekad untuk membuat video entiti di rumah yang diberitahu oleh seorang pakcik yang ditegurnya tadi.Pakcik itu ada mengatakan kepadanya bahawa gangguan di rumah kosong itu amat menyeramkan dan menasihati Rahim supaya berhati-hati ketika membuat video di situ.Rahim hanya tersenyum dan menyuruh pakcik tersebut memberitahu alamat rumah kosong itu.Pakcik itu pun memberikan alamat yang dipintanya.Rahim terus membayar makanan dan minuman yang dipesan olehnya

Kisah menakutkan tentang Ilmu kepala taik

Sekadar gambar hiasan. Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua pembaca kisah benar seram dan misteri. Ada suatu kisah benar dan seram yang akan dikongsikan ceritanya oleh encik Mat bukan nama sebenar kepada saya. Disini saya bukan menceritakan perihal tentang ilmu minyak dagu,tetapi tentang ilmu kepala taik.Kedengaran seperti melucukan bukan,.? tetapi hakikatnya ilmu ini sangat merbahaya kepada wanita.  Kata encik mat kepada saya ilmu ini diketahui olehnya melalui kawannya yang menggunakan ilmu kepala taik itu.Untuk mendapatkan ilmu tersebut si pengamal mestilah tidak akan mandi seumur hidupnya dan yang paling menjijikkan adalah apabila si pengamal ingin pergi buang air besar,si pengamal mestilah mengambil hujung kepala tahi najisnya sendiri dan disapukan ke pada kedua tapak tangan lalu dengan membaca beberapa mantera si pengamal akan menyapukan tangan yang dilumurkan tahinya kearah rambut serta dimukanya. Yang menghairankan encik mat adalah si pengamal tidak berba

Diganggu Langsuir ketika berkursus di salah satu maktab yang berada di dalam daerah Johor

Kisah ini adalah dari salah satu kisah benar seram dan misteri yang berlaku kepada rakanku yang bernama Rohma.Katanya kejadian seram ini begitu menakutkan dan tidak dapat dia lupakan seumur hidupnya,.begini kisah seram beliau., Rohma ketika itu sedang berkursus di maktab (tidak dibenarkan beritahu)yang berada di Johor.Beliau berkursus selama 2 minggu.Kejadian ini baru sahaja berlaku pada tahun 2024 bertarikh 23/02/2024. Begini kisah seram beliau., Ketika berkursus di sana,.ada seorang jurulatih iaitu tenaga pengajar memberi nasihat kepada saya(Rohma)serta pelajar yang lain iaitu ketika berada di dalam dorm asrama,jangan pergi ke bilik mandi berseorangan di tingkat tiga pada waktu lewat malam atau lewat pagi,.Maklumlah kami semua terpaksa menginap di bilik tingkat tiga kerana di tingkat 1 dan 2 telah penuh dengan peserta kursus.Saya terpaksa akur dengan kata-kata jurulatih tersebut.Ada diantara salah seorang diantara kami yang bermulut celupar.Katanya dia nk sangat melihat hantu.Katanya