Skip to main content

Kisah seram pengalaman seorang anggota Polis di Cawangan MPV.

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada semua pembaca kisah benar,seram dan misteri.
Disini saya ingin mengucapkan kepada semua pembaca selamat tahun baru yang ke 2020.
Zaman ni kalau kita masih ingat waktu kita kecil dulu pada tahun 1990.,kita dulu mesti pernah bayangkan  bagaimana teknologi pada zaman tahun 2020.Pada pandangan saya,mungkin zaman pada masa tu dunia dah maju.Kat negara Malaysia ada kereta terbang tapi hakikatnya drone terbang.,hehe.
Oklah tanpa berceloteh dengan panjang lebar saya sebenarnya ingin menceritakan pengalaman seorang anggota polis dari cawangan MPV.
Katanya kisah ini berlaku pada tahun 2008.
Nama kejadian,tempat,dan nama anggota polis tersebut terpaksa saya ubah demi menjaga imej anggota polis tersebut.

Khairul adalah seorang anggota polis dari cawangan Mpv.Dia bekerja di cawangan tersebut sudah hampir 9 tahun.Pelbagai pengalaman dan peristiwa aneh dan seram yang dia tempuhi sepanjang dia bertugas sebagai anggota Mpv.
Katanya kisah yang paling dia tidak dapat lupakan adalah kisah dia mendapat satu panggilan dari gerakan dcc memaklumkan kepada dia yang ada satu lelaki melayu menjumpai mayat di dalam longkang besar di tepi jalan raya disebuah perkampungan.
Apa yang pelik nya makluman dari gerakan dcc itu memberitahu kepadanya bahawa bentuk mayat itu berbungkus dengan kain kafan.
Khairul dan partner setugasnya bernama Halim segera bergegas ke tempat kejadian.
Disepanjang jalan yang ditempuhi oleh Khairul hanyalah hutan belukar kerana lokasi kejadian berada di sebuah perkampungan yang terpencil.
Kejadian pada waktu itu dalam jam 0200hrs.
Pada waktu pagi begitu kereta tiada yang lalu.
Khairul dan Halim berdoa kepada Allah S.W.T agar dipermudahkan segala urusan mereka pada pagi itu.
Sesampainya mereka berdua di tempat lokasi kejadian.Mereka berdua pun dengan berhati-hati pergi ke kawasan yang dikatakan oleh pengadu tersebut.
Berderau darah Khairul apabila ternampak akan sesusuk tubuh berkain kapan terbaring di dalam longkang di bahu jalan.
Khairul segera memberi kan arahan kepada Halim supaya mengambil ranting panjang supaya diberikan kepadanya.Lalu Halim pun mencari ranting yang panjang dan segera diberikan kepada Khairul.
Dengan mengucap takbir Allahuakbar,.Khairul terus menolak ranting kayu tersebut kearah benda yang berbungkus seperti pocong itu.
Dengan tidak semena-mena Khairul merasakan mayat itu sangat lembut macam bantal.
Setelah diperiksa oleh Khairul dan Halim keatas mayat yang menyerupai pocong itu sebenarnya adalah bantal peluk.
"Cis!!!terkena kita,.tak guna betul lah,.kerja sapelah ni letak bantal peluk lepas tu hias macam pocong.,memang nk kena lah orang yang nak buat kerja menakutkan orang ni!!kata Khairul kepada Halim.
Khairul segera melaporkan perkara tersebut kepada gerakan Dcc di Ibu pejabat Polis.
Setelah itu Khairul pun mengambil bantal tersebut dan terus membuka kain putih serta membuangnya di tong sampah.
Kata Khairul kepada saya "benda ni memang la macam lawak tapi ia boleh mengakibatkan kemalangan kepada pemandu-pemandu kenderaan yang terkejut ternampak kelibat pocong di bahu jalan.
Nasihat Khairul kepada saya dan pembaca semua supaya sentiasa lah berhati-hati ketika memandu dan patuhilah undang undang di jalan raya.Katanya kalau terlihat sesuatu benda yang menakutkan di tepi bahu jalan janganlah panik,banyak kan berselawat dan mengucap,Insya Allah perjalanan kita akan selamat.,katanya mengakhiri perbualan kepada saya.,

"Alam ghaib itu ada.,.
"Kita tidak bersendirian...,"

Comments

  1. ♥ ♠ ♦ ♣ OPERA QQ ♥ ♠ ♦ ♣
    88OPERA.COM - BandarQ | AduQ | Sakong | Poker | Domino99 | CapsaSusun | Game Online Indonesia - Agen Kartu Online Terbesar dan Terpercaya SeAsia
    📌Pelayanan Cepat dan Ramah dengan Customer Service Profesional 24 jam

    📌Proses Depo & Wd Tercepat
    📌Bonus Rollingan 0,3%
    📌Bonus Referall 15% Berlaku Seumur Hidup
    📌Minimal Deposit|Withdraw Rp 20.000
    📌100% FAIR PLAY


    9 Games Dalam 1 UserID
    Daftar Disini !!!
    🎲 Domino99 🎲
    🎲 BandarQ 🎲
    🎲 Poker 🎲
    🎲 AduQ 🎲
    🎲 Capsa Susun 🎲
    🎲 Bandar Poker 🎲
    🎲 Sakong Online 🎲
    🎲 Bandar 66 🎲
    🎲 Perang Baccarat 🎲
    Fasilitas BANK yang di sediakan :
    - BCA
    - Mandiri
    - BNI
    - BRI
    - Danamon

    Menerima Deposit VIA :
    * Pulsa Telkomsel Tanpa Potongan
    * OVO
    - GOPAY
    * DANA
    * LINKAJA
    Hubungi Kami Langsung di WA : +62 822-5710-6104
    Customer Service Online 24 Jam Setiap Harinya ^_^

    ReplyDelete
  2. Waduhhh...kok gue yang jadi seremm begini..pokoknya gue harus baca lagi jadi bertambah seruu

    ReplyDelete
  3. Moga bertambah sukses gan, cara penulisan dan penyampaian amat seruu bikin jantungan deh bila membaca

    ReplyDelete
  4. Ha..mcm ini lah.. support blogger Malaysia..baru best!!!! Malaysia dan Indonesia itu bersaudara

    ReplyDelete
  5. gue ingat pocong..sekali betul..gue jadi asikk

    ReplyDelete
  6. Citer ni best,.paduu,.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Seram!!kena ganggu ketika live di rumah lama berhantu!!!

     Rahim adalah seorang pemburu paranormal aktiviti.Atas sifat minatnya itu dia secara berseorangan pergi ke sebuah rumah kosong yang tidak berpenghuni di sebuah kampung (rahsia)di Lenggong Perak. Dia mendapat tahu tentang rumah lama itu pun kerana dia terdengar perbualan orang-orang tua ketika dia berada di sebuah kedai makan tepi jalan di Lenggong.Sebenarnya Rahim hanya singgah minum sahaja di kedai itu dan mahu pulang semula ke rumah nya di Baling Kedah.Tetapi setelah mendengar perbualan cerita orang-orang tua di situ menyebabkan dia nekad untuk membuat video entiti di rumah yang diberitahu oleh seorang pakcik yang ditegurnya tadi.Pakcik itu ada mengatakan kepadanya bahawa gangguan di rumah kosong itu amat menyeramkan dan menasihati Rahim supaya berhati-hati ketika membuat video di situ.Rahim hanya tersenyum dan menyuruh pakcik tersebut memberitahu alamat rumah kosong itu.Pakcik itu pun memberikan alamat yang dipintanya.Rahim terus membayar makanan dan minuman yang dipesan olehnya

Kisah menakutkan tentang Ilmu kepala taik

Sekadar gambar hiasan. Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua pembaca kisah benar seram dan misteri. Ada suatu kisah benar dan seram yang akan dikongsikan ceritanya oleh encik Mat bukan nama sebenar kepada saya. Disini saya bukan menceritakan perihal tentang ilmu minyak dagu,tetapi tentang ilmu kepala taik.Kedengaran seperti melucukan bukan,.? tetapi hakikatnya ilmu ini sangat merbahaya kepada wanita.  Kata encik mat kepada saya ilmu ini diketahui olehnya melalui kawannya yang menggunakan ilmu kepala taik itu.Untuk mendapatkan ilmu tersebut si pengamal mestilah tidak akan mandi seumur hidupnya dan yang paling menjijikkan adalah apabila si pengamal ingin pergi buang air besar,si pengamal mestilah mengambil hujung kepala tahi najisnya sendiri dan disapukan ke pada kedua tapak tangan lalu dengan membaca beberapa mantera si pengamal akan menyapukan tangan yang dilumurkan tahinya kearah rambut serta dimukanya. Yang menghairankan encik mat adalah si pengamal tidak berba

Diganggu Langsuir ketika berkursus di salah satu maktab yang berada di dalam daerah Johor

Kisah ini adalah dari salah satu kisah benar seram dan misteri yang berlaku kepada rakanku yang bernama Rohma.Katanya kejadian seram ini begitu menakutkan dan tidak dapat dia lupakan seumur hidupnya,.begini kisah seram beliau., Rohma ketika itu sedang berkursus di maktab (tidak dibenarkan beritahu)yang berada di Johor.Beliau berkursus selama 2 minggu.Kejadian ini baru sahaja berlaku pada tahun 2024 bertarikh 23/02/2024. Begini kisah seram beliau., Ketika berkursus di sana,.ada seorang jurulatih iaitu tenaga pengajar memberi nasihat kepada saya(Rohma)serta pelajar yang lain iaitu ketika berada di dalam dorm asrama,jangan pergi ke bilik mandi berseorangan di tingkat tiga pada waktu lewat malam atau lewat pagi,.Maklumlah kami semua terpaksa menginap di bilik tingkat tiga kerana di tingkat 1 dan 2 telah penuh dengan peserta kursus.Saya terpaksa akur dengan kata-kata jurulatih tersebut.Ada diantara salah seorang diantara kami yang bermulut celupar.Katanya dia nk sangat melihat hantu.Katanya